vrijdag 26 mei 2017

To all the boys I've loved before - a series recap by Ana

Both English and Dutch review for our lovely readers! English can be found on top, voor de Nederlandse review, scroll naar onderen ;)

"If you’re looking for a light, romantic and funny read I would definitely recommed giving this book a try!"



Hello fellow booklions

If any of you are into romantic, contemporary YA books, you probably know that Jenny Han just published a new book called ‘Always and forever, Lara Jean’. This book wraps up het amazing ‘To all the boys I’ve loved before’ trilogy and I’m very very excited to read it. But before I review that epic book for you I want to start by giving you a small look at the first two books so everyone who hasn’t yet read them (yet) can get an idea of what they’re about (and also because the books are very good so they need to be highlighted on the blog hehe).

Let’s start with ‘To all the boys I’ve loved before’, the first book of this trilogy. Our main character, Lara Jean, writes letters to all the boys she’s ever loved. In het letters she pours out her heart and talks about everything she feels. She keeps these letters in her room, but one day the letters get sent out and the boys receive the letters. This stirs up her life quite a bit and she tries to find a way to manage it.

I really enjoyed reading this book. First of all, the title really drew me in and intrigued me because I think we all have boys (or girls) we’ve loved before so we can relate to that. The fact that Lara Jean is just a regular teenage girl and has some family and high school drama is also why this book is so relatable. I loved reading about this and navigating a way through it with Lara Jean. The drama was never over the top so it didn’t feel unreal. It could’ve happened to any of us.

Because the book is written from her point of view we experience her emotions better and we understand why she does certain things, but on the other hand Lara Jean is still a little childish which sometimes might be a little annoying for some people. I quite liked the way Lara Jean is so innocent and a good girl that does all her homework, because it really suits her character. The other characters were also adorable and all their own. I loved their interactions and especially the interactions with all the boys because they were all so very different.

The book is written in a very cute and adorable way and I really enjoyed reading it. I would definitely qualify it as a good summer read to enjoy at the beach or somewhere in a park. If you’re looking for a light, romantic and funny read I would definitely recommed giving this book a try!

If you haven’t read the first book I would stop reading here because we are getting into the second book so there might be spoilers for the first book under here!!!!!!!!!!!!!!! However, if you are wondering if you should read the second book you should continue reading, haha!

So, the second book it called ‘PS. I still love you’, which is another amazing title! In this book we see some drama that goes down after Lara Jean and Peter get together. A video of the two of them appears online, Peter is spending time with his ex and a mystery boy from Lara Jean’s past appears to stir the drama up even more.

I think the sequel was a very good follow up to the first book. We pick up where we left of and get a taste of what Lara Jean and Peter’s relationship looks like, which was very adorable. Sometimes it gets a little tough for them so it’s nice to see what happens when the going gets tough because there are not a lot of books that show this side of love. If you enjoyed reading the first book I would definitely advise you te read the second one too! It’s again a very light and cute read, so just get both of them and enjoy them this summer!

I would give the books 4 crosses and I’m very ready for book three! 


Until next time,
Ana.



DUTCH NEXT

"Als je op zoek bent naar een licht, romantisch en grappig verhaal dan zou ik dit boek zeker eens lezen!"



Hallo mede-boekenleeuwen

Zoals de meeste lezers die graag romantische contemporary YA weten heeft Jenny Han een nieuw boek uitgebracht genaamd ‘Veel liefs, Lara Jean’. Dit is het derde en laatste deel van haar geweldige ‘Aan alle jongens van wie ik hield’ trilogie. Ik heb heel veel zin om dit boek te lezen, maar voordat ik dat waarschijnlijk geweldige boek voor jullie recenseer, geef ik jullie eerst een kijkje naar de eerste twee boeken zodat iedereen die de boeken (nog) niet heeft gelezen een idee kan krijgen van de boeken (en ook omdat geweldige boeken op de blog moeten worden benoemd haha).

Laten we beginnen met ‘Aan alle jongens van wie ik hield’, het eerste boek uit deze trilogie. Lara Jean is ons hoofdpersonage en ze schrijft brieven naar alle jongens van wie ze ooit heeft gehouden. In deze brieven stort ze haar hart uit en vertelt ze over al haar gevoelens. Ze bewaart deze brieven in haar kamer, maar op een dag worden ze verstuurd en krijgen alle jongens hun brieven. Dit creëert natuurlijk veel drama en het is aan Lara Jean om ermee om te gaan.

Ik heb heel erg genoten van dit boek. De titel intrigeerde me meteen al omdat we allemaal wel jongens (of meisjes) hebben waar we ooit van hebben gehouden. Hierdoor was ik meteen geïnteresseerd. Lara Jean is een gewone tiener en heeft familie en middelbare school drama zoals wij ook allemaal wel eens hebben of hebben gehad. Ik vond het heel leuk om me met Lara Jean een weg te banen door dit drama. Het voelde ook nooit overdreven of onecht, het had kunnen gebeuren in ons eigen leven.

Omdat het boek vanuit het personage van Lara Jean is geschreven beleven we al haar emoties en begrijpen we waarom ze bepaalde dingen doet. Een nadeel is wel dat Lara Jean soms een beetje kinderachtig is, dus dat zou voor sommige mensen wel irritant kunnen zijn. Ik daarentegen vond het wel leuk dat ze een onschuldig meisje was dat al haar huiswerk deed, omdat het heel goed paste bij haar personage. De andere personages waren ook geweldig en allemaal heel erg zichzelf. Hierdoor waren de interacties tussen de personages heel goed. Ik heb vooral genoten van de interacties met de jongens, omdat ze allemaal zo anders waren.

Het boek was heel schattig geschreven en ik heb er erg van genoten. Ik vind het echt een goed boek om van te genieten deze zomer op het strand of in een parkje. Als je op zoek bent naar een licht, romantisch en grappig verhaal dan zou ik dit boek zeker eens lezen!

Als je het eerste boek nog niet hebt gelezen zou ik hier stoppen met lezen want nu komt er een bespreking van de tweede deel en daarin staan spoilers van deel een!!!!!!!!!!!! Indien je het eerste boek wel gelezen hebt, kan je doorlezen, haha!

Het tweede boek heet ‘Ps. Ik hou nog steeds van je’ en dit is wederom een geweldige titel. In dit boek maken Lara Jean en Peter een beetje drama mee, nadat ze eindelijk samen zijn. Er verschijnt een video online van ze, Peter spendeert veel tijd met zijn ex en er verschijnt een mysterieuze jongen uit het verleden van Lara Jean die ook drama toevoegt aan het verhaal.

Ik vond het tweede deel een goede opvolger van het eerste boek. Het verhaal gaat goed verder en we maken de relatie van Lara Jean en Peter mee (en het is heel schattig!!!!). We volgen ze zowel door de ups en de downs. Hiervan heb ik genoten aangezien er niet heel veel boeken zijn die deze kant van liefde laten zien. Als je genoten hebt van het eerste boek dan zou ik je zeker aanraden het tweede boek ook te lezen. Het is weer een light en romantisch verhaal dat perfect is voor deze zomer. Ik zou ze gewoon beide deze zomer lezen!

Ik geef de boeken samen 4 kruisjes en ik ben helemaal klaar voor boek drie!



Tot de volgende keer,
Ana.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten